Nu var det ett tag sedan vi hade en uppfödarseger men tisdags fick vi vara med om två stycken på samma kväll!

På Halmstad startade Just for Show över lång distans. Hon spetsade enkelt och jag tror att tanken var att släppa till någon konkurrent för att få en rygg. Det kom någon aldrig någon som ställde frågan utan Just for Show fick spatsera på i eget tempo i spets. När upploppet nalkades så stack hon enkelt ifrån och vann med 3 längder på tiden 14.9/2640a.

Några minuter senare startade Jewel in the Crown med Björn Goop i sulkyn som favorit i ett V64-lopp på Eskilstuna. På några steg satt ekipaget i spets och då var mycket vunnet. Jewel in the Crown sattes aldrig på prov någon gång under loppet och vann bekvämt med 2 längder. Vi hoppas att han får vara frisk och hel så finns det fortsatt en del att hämta framöver.